21 september 2009

Havrekakor med choklad

Idag gjorde jag ett besök på butiken Bagaren och Kocken som ligger i Härlanda. Det tar mig endast 12 minuter att promenera till butiken hemifrån, ändå har jag tidigare inte tagit mig den tiden. Det är en fantastisk butik, och jag passade såklart på att investera i må-bra-saker!
Väl hemma och glad i hågen var det dags för havrekakor med choklad. Så enkla, snabbt färdiga och mycket goda.

Rör 200 g margarin och 2,5 dl socker pösigt. Blanda i 2,5 dl vetemjöl, 4-5 dl havregryn, 1,5 tsk bikarbonat och 100 g hackad blockchoklad. Forma degen till små bollar och lägg dem på plåtar med bakplåtspapper. Platta till dem något och grädda dem i 175 grader i 10 minuter. 30 stycken kakor blev det och de lär väl gå åt ganska fort.


Ha det bra!
/ Ida

Inga kommentarer: