31 augusti 2009

Bakstugan i Ruus

Så var det slut på Augusti månad. När jag fyllde år i mars fick jag i present, en heldag i bakstugan i Ruus. Det har liksom inte blivit av förrän nu. Men den som väntar på något gott... Idag skulle jag äntligen få komma dit!

Bakstugan har en vedeldad ugn. Jag har aldrig bakat i en sådan ugn tidigare, men nu har jag verkligen fått mersmak!

Sammanlagt blev det ungefär hundratio brödkakor, som vi delade på tre personer. Frysen är proppad och här lär det inte handlas bröd på länge nu. Jag riktigt längtar till frukosten imorgon, så att jag kan få ta en bit till..och en till..och varför inte en till? Imorgon skall jag även återvända till skolan efter en mycket härlig och händelserik sommar. Kunde förresten ledigheten avslutas på ett bättre sätt? Jag tror inte det!


Ha det bra!
/ Ida

3 kommentarer:

Sara Anderson sa...

MMM... Lovis brod! :)

Ida sa...

Det skulle man kunna tro :) Jag ska ta med mig en kaka till dig i oktober..om det finns någon kvar alltså :O

Sara Anderson sa...

JAAA :D det ser jag fram emot. se till att halla Josef borta;)